FirstStop SSC følger DTC i 2015

6. november 2014
se formel 1, livestream formel 1, se formel 1 gratis,

Efter de tre standardbilsklasser Yokohama 1600 Challenge, Yokohama SuperCup og Citroën DS3 Cup følger nu også FirstStop SSC med DTC i den kommende sæson.

En af de mest traditionsrige klasser i den danske banesport har til 2015-sæsonen valgt at følge Auto-G Danish Thundersport Championship rundt på de permanente, danske baner. Det er FirstStop Special Saloon Car-klassen, som vil være med på programmet, når Auto-G Danish Thundersport Championship kører løb.

”Vi skal være samarbejdspartner på de fem løbsdage, hvor DTC-klassen kører på de danske baner. Tre på Jyllandsringen, en på Ring Djursland og en på Padborg Park,” fortæller Andreas Kjærgaard fra kørerforeningen i FirstStop Special Saloon Car.

”Vi er i klassen rigtig glade for, at vi får live tv-dækning på TV2’s nye sportskanal. Det bliver rigtig spændende, og der bliver en god linje i, at det er de samme klasser, som bliver vist alle gange.”

”Det glæder mig, at Special Saloon Car-kørerne har valgt at følge DTC-serien rundt på de permanente baner,” siger DTC-promotor Peter Elgaard. ”SSC er en af hjørnestene i den danske banesport, og det er en klasse, som publikum altid med spænding ser frem til skal rulle ind på racerbanerne.”

I forhold til den foregående sæson har man i FirstStop Special Saloon Car valgt at ændre på sin kalender og finjustere på afviklingsformatet.

”Vi ønsker kvalitet fremfor kvantitet i SSC-klassen. Sidste år havde vi syv afdelinger, og det var lige lidt til den gode side. Det trak lidt tænder ud med de meget specielle biler, vi kører med, så derfor er planen, at det er de fem løb, som vi kører sammen med DTC, som skal være tællende til mesterskabet,” siger Andreas Kjærgaard.

”Afviklingsformatet bliver det samme med træning, tidtagning og tre heat i hver weekend, men vi har valgt at korte heatene lidt ned fra 18 til 15 minutter og til gengæld få mere tid til træning og tidtagning. Vi foretager også nogle finjusteringer på det tekniske reglement, hvor nogle af sidste års dispensationer kommer med i reglementet, hvor vi også i nogle af grupperne har tilpasset vægtgrænserne, så de bedre passer til bilerne.”

Auto-G Danish Thundersport Championship afvikles parallelt med Norwegian Thunder Car Championship, og den synergi vil man også forsøge at udnytte.

”Vi har en fast gruppe af norske kørere, som er til start i de danske DTC-løb, og i samarbejde med SSC-klassens kørerforening vil vi arbejde for også at trække flere norske deltagere til de danske SSC-løb,” siger Peter Elgaard.

Skriv en kommentar