Jan Jønck

Vil du markedsføres på Jan Jøncks Formel 4 racer?

23. februar 2015
se formel 1, livestream formel 1, se formel 1 gratis,

Det unge supertalent Jan Jønck fra Skødstrup ved Århus debuterer i den kommende sæson på den internationale motorsportsscene. Efter en succesfuld karriere på den hjemlige asfalt, som sidste år kulminerede med en 2. plads i debutsæsonen i Formel Ford, tager den 16-årige Team Danmark atlet i år springet ud i Europa, og det åbner for en masse attraktive muligheder for potentielle samarbejdspartnere.

Jan Jønck skal sammen med RS Competition teamet deltage i det tyske Formel 4 mesterskab, en klasse som over de sidste par år har etableret sig som den førende rugeklasse for unge racertalenter, og den hurtige østjyde er derfor nu på jagt efter flere virksomheder, som kan se det åbenlyse potentiale i at stable et samarbejde på benene.

Motorsport er almindeligt anerkendt som en særdeles effektiv markedsføringsplatform, og Jan Jønck tilbyder nu danske virksomheder at benytte ham og hans racer som reklamesøjler. Da Jan primært skal køre i Tyskland, vil det selvsagt være en oplagt mulighed for virksomheder, som allerede i dag opererer på det tyske marked eller som har et ønske om at ekspandere udenfor landets grænser.

Sin unge alder til trods er Jan Jønck selv dybt involveret i arbejdet med at skaffe den fornødne økonomi til at holde karrieren på rette spor, og det har længe været en naturlig del af hans hverdag. ”Det er klart, at jeg hellere bare vil køre race, men det er bare et faktum, at det koster mange penge at være med på det her niveau, og det bliver kun dyrere og dyrere, jo længere du kommer op i hierarkiet. Medmindre du har en rig onkel et eller andet sted – og det har jeg altså ikke – så er det bare en del af dit job som racerkører at skaffe pengene, før du kan sætte dig bag rattet.”

Det tyske Formel 4 mesterskab køres som supportklasse for sportsvognserien ADAC GT Masters og får masser af opmærksomhed både fra medierne og fra teams fra de større klasser, og der er således garanti for massiv eksponering. Mesterskabet består af 8 løbsweekender, og de 4 af dem afvikles på nogle af Europas mest legendariske Grand Prix baner, Hockenheim, Nürburgring, Red Bull Ring og Spa-Franchorchamps.

Der forventes mange tusinde tilskuere på tribunerne, og alle løb vises live på tysk TV, mens resten af verden kan streame løbene live. Jan tør derfor godt love, at hans samarbejdspartnere får valuta for pengene. ”Uanset om man vælger en løsning, hvor man får sit navn og logo på raceren, på min køredragt eller på vores teambeklædning, så er der garanti for masser af eksponering,” siger Jan Jønck.

”Vi arbejder med et setup, hvor vi laver en skræddersyet løsning til hver enkelt partner. Man kan stort set få det, som man vil, og mulighederne er mange, blandt andet kan mine partnere få adgang til en række unikke events og oplevelser for både kunder og leverandører. Under løbsweekenderne laver vi VIP-arrangementer, hvor man kan komme helt tæt på min racer og mig, og på den måde pleje sine forretningsforbindelser i et spændende og konkurrencepræget miljø, samtidig med at man markedsfører sin virksomhed og sit brand på en anderledes og iøjnefaldende måde.”

Aftalen for 2015 er skrevet under, og budgettet er næsten på plads, men der mangler stadig det sidste. ”Vi appellerer til virksomheder fra hele landet, men det vil selvfølgelig være dejligt med noget lokal opbakning, så jeg kan promovere nogle virksomheder fra Østjylland,” siger Jan og pointerer samtidig, at intet sponsorat er for lille. ”Man skal endelig ikke holde sig tilbage, blot fordi man ikke er interesseret i at investere adskillige tusinde kroner, for vi er også interesserede i mindre sponsorater. Vi håber at kunne etablere nogle langsigtede aftaler, og her er det naturligvis helt OK at starte op i det små,” siger Jan Jønck med et smil.

Er man interesseret i at høre nærmere om, hvad dette tilbud indebærer, kan Jan Jønck kontaktes via sin profil på Facebook eller direkte på sin hjemmeside www.janjonck.dk
Der foreligger endnu ingen officielle fotos af Jans racer til den kommende sæson. Billedet viser den Formel 4 racer, som Jan har testet i Italien forud for sæsonen.

2 Comments

  1. Er det bare mig der er træt af alle de floskler, i denne og andre pressemeddelser? Ord som: setup, samarbejdspartnere, events, VIP-arrangementer, promovere, netværk, attraktive, eksponering osv. går igen i dem alle! De er alle skrevet over samme skabelon, af en eller anden markedsførings ekspert. Det er dybt uinteressant at læse! Skriv dog dansk, og gør det spændende!

  2. Nu er Motorsport altså også en særdeles kommerciel, og dyr, verden at investere i, Finn. Og det er netværk på højt plan. Et godt sæde i klassen, unge Jønck skal køre i, koster omkring EUR 200.000 for sæsonen. Så en pressemeddelelse skal derfor nødvendigvist også udformes professionelt, da det er seriøse og professionelle mennesker, man henvender sig til. Folk, der som regel er vant til at færdes i en verden, hvor de udtryk, du ikke synes om, er hverdag.
    Man kan jo ikke bare skrive: Jan er dygtig. Send ham nogle penge og tag med ham til Motorløw – det er sideskægt!!!

    Netop fordi det allerede i Juniorklasserne er meget professionelt håndteret, kan gode resultater føre til rigtig spændende muligheder for parterne i et sponsornetværk. Og derfor er der/ kan der være et stort udbytte for en investor/ sponsor i at sætte penge i et lovende talent tidligt i dennes karriere.
    Det skal en sådan pressemeddelelse naturligvis udtrykke i et klart og kommercielt sprog – også med “Engelske” udtryk

Skriv en kommentar